03 sierpnia 2010 r. Mamy jeszcze 10 dni urlopu. Zabieramy Aśkę, Piotrka i jedziemy Busikiem na Hel.

Pierwszy nocleg w Międzychodzie na Campingu „Pod Brzozami”. Leje deszcz – wieczór i kawałek nocy spędzamy pod parasolami w ogródku piwnym.

Rano pobudka i ruszamy przez Czaplinek do Ostrowa Mausz – bazy wakacyjnej Piotrka. Staramy się jakoś wbić na teren obozu sportowego, wysyłamy Piotrka na negocjacje do kierowniczki, w końcu to jego teren. Kaszubi nas przyjmują. Parkujemy na terenie obozu nad brzegiem Jeziora Mausz.

Piotrek poleciał do kumpli, a my fazujemy z Aśką w jeziorze, do czasu telefonu od młodego, że kąpać się nie wolno bo sinice opanowały jezioro. No i pozamiatane, ale nic nas nie wysypało więc spoko.

04 sierpnia rano ruszamy przez piękne Kaszuby. Zaglądamy do kamiennych kręgów w Węsiorach ( tutaj dopiero w Jeziorze Długim zmywamy sinice).

Busik sunie krętymi drogami przez lasy, pola i jeziora jest super. Przebijamy się jeszcze przez trójmiasto, w Pucku robimy zakupy w supermarkecie i wjazd na cypel.

Camping „HEL-KAMP” na końcu cypla Mierzei Helskiej, to miejsce naszego postoju. Ścisk, tłumy ludzi, ale Busik daje radę. W centralnym miejscu campingu parkujemy i rozbijamy namiot.

Na Campingu nie ma warunków na wypoczynek za duży tłok. Pierwszą noc spędzamy na plaży z poznaniakami z kampera i „Panią Walewską” (nalewka GS). To była tragedia, poznaniacy polegli. GS poszedł spać na wydmy.

Druga noc potop, ulewny deszcz a i woda w namiocie, nikt nie spał. Trzecia noc ja i GS wzięliśmy śpiwory i poszliśmy spać na wydmy bo na polu namiotowym ktoś przeraźliwie chrapał.

Aśka dzielnie każdego „poranka” robiła nam śniadanie. Przez 3 dni szwendaliśmy się po bunkrach, muzeach, plaży, deptaku, fokarii. Jedliśmy flądry, i popłynęliśmy statkiem wycieczkowym nadającym cały czas na full szanty.

Było fantastycznie. Dosyć wczasowania ruszamy do Szczecina.

Aśka odstawiona pod sam dom na Pogodnie, a my nocleg w Policach.

Rano jedziemy do Węgorzyna, cały dzień sielanki i do domu.